"מה רבו מעשיך ה' כולם בחוכמה עשית..." (תהילים קיז,כי)
הפרחים מגדלים חוחים זה מליונים בשנים, ואף על פי כן אוכלים הכבשים את הפרחים זה מליוני שנים. כלום אין זה ענין רציני לחקור ולברד למה ומדוע מתאמצים הפרחים כ"כ לגדל ווחים, שאינם מועילים להם כלל? והמלחמה הנטושה בין הכבשים ובין הפרחים, כלום איננה ענין חשוב" (הנסיץ הקטן)
מבוא

הביולוגיה היא מקצוע העוסק בתופעת החיים ובהבנתה.

פורץ דרך להצלת חיים, למחקר רפואי, ומפתח להבנת החידושים הביוטכנולוניים והמדעיים.

חשוב להבנת נושאים אקטואליים שבהם עוסקים בעיתונות ובתקשורת מדי יום.

עוסק בחקר הטבע והיצורים החיים בו: בני אדם, בעית, צמחים, חיידקים וכו'.

מפתח כישורי חשיבה ונונתן כלים להבנת הסובב אותך.

מתמודד עם שאלות ערכיות וחברתיות.

מה מייחד את לימודי הביולוגיה בחטיבה העליונה?

מקצוע עם יד על הדופק, הצועד עם הזמן ומתעדכן בחידושי המחקר. לימודים עיוניים ומעשיים כאחד, המשלבים עבודת מעבדה, עבודת צוות וישומי מחשב. התמודדות עם סוגיות אתיות (מוסריות) הנובעות מהחידושים המודרניים (הנדסה גנטית). מקצוע המקנה בונוס בקבלה לאוניברסיטה, כמקצוע מדעי.

מטרות הלימוד:

במהלך ההוראה משתלבים שלושה צירים עיקריים

  • ציר התוכן: נושאים הקשורים לחיי היום יום ורלוונטיים לתלמיי דים, וכן נושאים מרתקים שחלקם נמצאים בחזית המדע.
  • ציר אסטרטגיות חשיבה ולמידה: שילוב הוראה ולמידה בדרך החקר, בביצוע ניסויים במעבדה, בעבודת חקר ובקריאת מאמרי מחקר וניתוחם.
  • ציר ערכים: דגש על היבטים ערכיים. דיון בסוגיות שעל סדר היום הקשורות לחיי הפרט והחברה

כתבות נוספות