המגמה מחולקת ל-2:
המגמה מכשירה את התלמידות לעסוק בתחומי העיצוב. הלימודים במגמה מקנים לתלמידות את העקרונות התיאורטיים של העיצוב ואת האמצעים והשיטות בתהליך העיצוב ובעבודת המעצב.
התלמידים לומדים לבחון ולהעריך פתרונות על פי קריטריונים אסתטיים ופונקציונליים.
מטרת תוכנית הלימודים היא רכישת ידע בסיסי ורחב שיאפשר לתלמידות להציע פתרונות מגוונים ויצירתיים לבעיות ואתגרים אנושיים המביאים בחשבון גם שיקולים מתחומי הנדסת אנוש.
אקולוגיה ואיכות חיים. דגש יושם על השמירה והטיפוח של הסגנון האישי, הייחודי של כל תלמידה. התלמידות ירכשו ידע על העולם החזותי, כלים להבנת השפה החזותית ואמצעים ליישומה בעבודה היצירתית, ידע בחומרים ותהליכי הייצור להבנת תפקידם בתהליך הטכנולוגי, שכלול החשיבה היצירתית ופיתוח מיומנויות של חקר. במסגרת תוכנית הלימודים המעשיים ילמדו גם תוכנות גרפיות: photoshop, illustrator המהוות כלים למעצבים גרפים להביע את רעיונותיהן.
- לימודים עיונים: יסודות העיצוב, תהליכי עיצוב, ניתוח ייצוגים חזותיים והשפעות פסיכולוגיות של העולם החזותי על המשתמש.
- לימודים מעשיים: שני פרויקטים מעשיים בכיתה י"א כהכנה לפרויקט הגמר בכיתה י"ב. לימוד תוכנות ויישומן בפרויקט אישי, יצירת מיתוג-לוגו, אריזה ודף נחיתה לאתר אינטרנט. רכישת ידע ומיומנויות של חקר משתמשים וחקר צורני.
- פרויקט גמר כיתה י"ב, מציאת פתרון לבעיה אנושית מורכבת עריכת מחקר מקיף ומציאת פתרונות מגוונים ויצרתיים. פיתוח רעיוני ומעשי של מוצר גרפי, התוצרים של פרויקט הגמר יכללו תוצרים גרפיים (לוגו, אתר, כרזה פרסומית) וכן תוצר תלת מימדי (מוצר) ילוו בתערוכה ובבחינה חיצונית.
אומנות עיונית
מטרת התכנית היא להציג בפני תלמידי המגמה את התהליכים הטכנולוגיים והתרבותיים שהובילו את התפתחותה של התרבות החזותית מעידן המהפכה התעשייתית ועד ימינו. אנו נדון בתרומתה של התפתחותו של כלי טכנולוגי חזותי חדש לשינוי השפה החזותית והתכנים שהיו מקובלים עד להמצאתו.
המטרה היא לחשוף את התלמידה למקצוע חדש, בדרך של חוויה לימודית משמעותית על ידי לימוד נושאים המומחשים באמצעות יצירות מסביבתו התרבותית העכשווית והקרובה.
לימוד שפת האומנות על רקע התקופה המודרנית יציידו את התלמידה בכלים ובמיומנויות שיוכלו לתרום לה כשוחרת אומנות בחברה וגם יעוררו את סקרנותה ורצונה להעמיק את ידיעותיה בתחום